Q-music versterkt positie als marktleider in nieuw luisteronderzoek

Q-music versterkt positie als marktleider in nieuw luisteronderzoek

Donderdag, 23 augustus 2012 - 11u51

Deze ochtend heeft het CIM de luistercijfers voor de periode april-juni 2012 bekend gemaakt. Q-music haalt in het nieuwe CIM-luisteronderzoek 24,2% marktaandeel en blijft daarmee afgetekend marktleider op de doelgroep 18-44.

Het station vergroot zelfs fors de afstand tegenover de concurrentie. Q-music blijft op die manier het grootste radiostation voor jong, hitgevoelig Vlaanderen.
 
Dit zijn de resultaten (ma-zo):
 
12+ – G2012-2
 
Q-music: 15,0%
JOE fm: 6,4%
Qgroup: 21,4%
MNM: 9,5%
Studio Brussel: 11,2%
Radio 1: 8,0%
Radio 2: 29,0%
Nostalgie: 7,7%
 
18-44 – G2012-2
 
Q-music: 24,2%
JOE fm: 7,1%
Qgroup: 31,3%
MNM: 14,8%
Studio Brussel: 20,5%
Radio 1: 5,8%
Radio 2: 7,7%
Nostalgie: 8,3%
 
JOE FM gaat licht achteruit in deze meting. De zender start op 27 augustus met een nieuwe programmering.
 
Begin augustus ging al de gloednieuwe ochtendshow van start met Bjorn Verhoeven. Vanaf maandag hoor je de nieuwe dagprogramma's van JOE, met overdag Alexandra Potvin, Herbert Bruynseels, Tess Goossens en met Leen Demaré op verzoek in een nieuwe avondspits.
 
In de JOE-avonden presenteert Elke Van Mello Ma Zo Tof!, Raf Van Brussel Happy Hour en Heidi Van Tielen Heartbeats. Vanaf nu hoor je op JOE de hele dag Your Greatest Hits.
 
 

Related posts:

  1. CIM-luisteronderzoek: Q-music grootste stijger
  2. Q-Music en JOE fm sterke stijgers in nieuwe CIM-luistercijfers
  3. Qgroup tevreden met luistercijfers ondanks terugval
  4. CIM-radiocijfers: VRT-radio verstevigt positie
  5. Foute Party van Q-music volledig uitverkocht