Q-Music en JOE fm sterke stijgers in nieuwe CIM-luistercijfers

Q-Music en JOE fm sterke stijgers in nieuwe CIM-luistercijfers

Donderdag, 24 mei 2012 - 12u04

Het CIM heeft vandaag de luistercijfers voor de periode januari-maart bekend gemaakt. Q-music zet een sterk resultaat neer met een groei van 2,6% op 18-44 en blijft met 25,3% met voorsprong de grootste zender op deze doelgroep.

JOE fm doet opnieuw een stap vooruit en wint er 52.000 luisteraars bij. Het marktaandeel op de doelgroep van actieve dertigers en veertigers groeit dankzij dit gestegen bereik naar 9,7.
 
Hieronder de resultaten (ma-zo):
 
12+ G2012-1 
 
Q-music 15,1%
JOE fm 7,2%
Qgroup 22,3%
MNM 8,4
Studio Brussel 12,4%
Radio 1 7,4%
Radio 2 29,9%
Nostalgie 6,5%
 
18-44 G2012-1
 
Q-music 25,3%
JOE fm 8,4%
Qgroup 33,7%
MNM 12,4%
Studio Brussel 22,8%
Radio 1 4,8%
Radio 2 7,6%
Nostalgie 7,2%
 
Wim Oosterlinck, programmadirecteur Q-music:
'Wij zijnn zeer tevreden met deze cijfers, die tonen dat steeds meer jonge mensen afstemmen op Q-music. Ook de komende maanden blijven we dan ook elke dag werken om de luisteraars te verwennen met onze hits en te verrassen met spraakmakende acties zoals nu Het Experiment.'
 
Tom Klerkx, programmadirecteur JOE fm:
'Wij stellen vast dat steeds meer mensen lang naar JOE fm luisteren. Dat is voor ons een bevestiging dat onze combinatie van vertrouwde dj's met de grootste hits uit de 70's, 80's en 90's wordt gesmaakt. Deze sterke punten blijven. Deze sterke punten blijven we volop uitspelen, zoals de afgelopen weken in de Top 100-maand.'
 

Related posts:

  1. Qgroup tevreden met luistercijfers ondanks terugval
  2. Qgroup erg tevreden met luistercijfers Q-music en JOE fm
  3. CIM-luisteronderzoek: Q-music grootste stijger
  4. Q-music maakt nieuwe namen bekend voor 10 jaar Q
  5. Q-music zet Het Experiment stop na busongeval in Zwitserland