CIM-luisteronderzoek: Q-music grootste stijger

CIM-luisteronderzoek: Q-music grootste stijger

Donderdag, 26 mei 2011 - 13u44

Deze ochtend heeft het CIM de luistercijfers voor de periode januari - maart 2011 bekend gemaakt.

Q-music is de grootste stijger in de nieuwe CIM-meting en haalt een marktaandeel van 15,7% op de algemene doelgroep 12+. Op de kerndoelgroep 18-44 jarigen versterkt Q-music zijn marktleiderschap met een marktaandeel van 27%. Na de recordcijfers van de vorige meting haalt JOE fm een marktaandeel van 6,3% op 12+ en 9,6% op de kerndoelgroep 30-49 jarigen, waarmee JOE fm zijn positie in het segment van de dertigers en veertigers bevestigt. De strategie van Qgroup om met Q-music en JOE fm twee sterke en onderscheiden merken te bouwen op de Vlaamse radiomarkt, werpt zijn vruchten af. Met beide stations samen haalt Qgroup een marktaandeel van liefst 22% op 12+ en 35,6% op de belangrijke doelgroep 18 tot 44 jarigen. Dat zijn recordresultaten.

Hieronder de cijfers (ma-zo):

Zender 12+ – G21 – G2011 – 1 / 18-44 – G21 – G2011 – 1
Q-music: 14,3% – 15,7% – 23,3% – 27%
JOE fm: 7,6% – 6,3% – 10,8% – 8,6%
Qgroup: 21,9% – 22% – 34,1% – 35,6%
MNM: 9,5% – 8% – 14,9% – 11,6%
Studio Brussel: 11,5% – 11,8% – 22,3% – 22,6%
Radio 1: 8,6% – 8,7% – 6,6% – 5,6%
Radio 2: 29,7% – 30,6% – 7,2% – 7,9%
Nostalgie: 5,9% – 4,8% – 5,7% – 5,9%

Wim Oosterlinck, programmadirecteur Q-music:
'We hebben de afgelopen maanden bij Q enkele nieuwe programma's ingevoerd en we zijn blij om te zien dat onze luisteraars dit appreciëren. Ze luisteren langer, het zijn er meer én het zijn toffe. Enkel positief nieuws dus. Intussen bouwen we verder aan de toekomst. We hebben een aantal nieuwe projecten en nieuwe programma's op stapel staan om te blijven doen wat we altijd doen met Q: onze luisteraars elke dag proberen te verrassen.'

Tom Klerkx, programmadirecteur JOE fm:
'JOE bestaat nu twee jaar en vanaf het begin hebben we voor onze programma's de nadruk gelegd op een vrolijke combinatie van herkenbare hits én de persoonlijkheid van onze DJ's. Dit blijven absoluut onze belangrijkste pijlers. We zijn een steviger positie aan het opbouwen binnen onze doelgroep en dat geeft ons vertrouwen om deze koers in de toekomst te blijven aanhouden.'

Related posts:

  1. CIM-radiocijfers: VRT-radio verstevigt positie
  2. Dr. Alban, Alana Dante en Vengaboys op Foute Party van Q-music
  3. Win een Tesla Roadster op Q-music
  4. Zaterdag op Radio 6: Sweet soul music
  5. Zaterdag op Radio 6: Sweet soul music